$("#clientarea").html(" \n
O projekcie<\/div>\n\n
\n\n

Projekt „Internetowy Odkrywca Światów – i Ty możesz zostać Kopernikiem” <\/b>\nrealizowany jest przez konsorcjum:  Opolski Odkrywca Światów<\/b> w skład którego wchodzą:\n<\/p>\n

Uniwersytet Opolski,
\nreprezentowany przez prof. dr hab. Janusza Słodczyka
\ni
\nOpolskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk,
\nreprezentowane przez prof. UO dr hab. Elżbietę Dąbrowską<\/b>\n<\/p>\n

\nfinansowany w ramach „Ścieżek Kopernika” <\/b>ze środków na realizację projektu\nsystemowego „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich\nwynikami” (Poddziałanie 1.1.3), realizowanego z Programu Operacyjnego\nInnowacyjna Gospodarka 2007-2013.\n<\/p>\n

W ramach projektu tworzona na serwerach Uniwersytetu Opolskiego jest Wirtualna\nAkademia Astronomii <\/b> kształcąca na 3 poziomach edukacyjnych:<\/p>\n

1. podstawowym,<\/li>\n
  2. gimnazjalnym,<\/li>\n
  3. ponadgimnazjalnym.<\/li>\n<\/ol>\n

\nW ramach Akademii prowadzone są Środowiskowe Kółka Astronomiczne do których może\nsię zapisać każdy uczeń Opolszczyzny. Kółka te realizować będą spotkania:\n<\/p>\n

\nŚrodowiskowe Kółko Astronomii na poziomie podstawowym<\/i><\/b>\nrealizowane jest w Publicznej Szkole Podstawowej nr 21 w Opolu, ul.\nSienkiewicza 4, 45 – 037 Opole,<\/p>\n

\nŚrodowiskowe Kółko Astronomii na poziomie gimnazjalnym <\/i><\/b>\nrealizowane jest w Publicznym Gimnazjum nr 8 w Opolu, ul. J. Lelewela 9, 45-856 Opole,\n<\/p>\n

\nŚrodowiskowe Kółko Astronomii na poziomie ponadgimnazjalnym<\/i><\/b>\nrealizowane jest w Publicznym Liceum Ogólnokształcącym Nr II z Oddziałami Dwujęzycznymi w\nOpolu, ul. Kazimierza Pułaskiego 3, 45-048 Opole.\n<\/p>\n

\nDo kółek mogą zapisać się również uczniowie z innych szkół Opolszczyzny, przychodzić\nna spotkania lub pracować poprzez internet. \n<\/p>\n\n

\nNa kółkach realizowana będzie tematyka astronomiczna. Uczniowie przystępujący do\nWirtualnej Akademii Astronomii będą mogli się rejestrować bezpłatnie na\nrobotyczny teleskop BRT znajdujący na Tenerife \n(www.telescope.org<\/a>)<\/b>\nbędący własnością Uniwersytetu w Bradford. \nStrona teleskopu będzie sukcesywnie tłumaczona na język polski.\n<\/p>\n

\nNa stronie Wirtualnej Akademii Astronomii będą również materiały i proponowane\nprojekty do realizacji przez uczniów Akademii:\n<\/p>\n